Kategórie v e-shope a hĺbka

Kategórie v e-shope a hĺbka

Poslaťod dusanpetras v Štv, 13. Máj 2010, 13:40

Ahojte profíci.
Predtým, ako položím otázku, chcem trochu uviesť do "deja".
E-shop má toľko produktov, že nastáva situácia, kedy má hlavná kategória podkategóriu a podkategórie majú ďalšie podpodkategórie. Predpokladám, že takýto chaos bude mať asi aj Google problém dokonale prejsť a zaindexovať.

Čo myslíte, je pre návštevníka e-shopu vhodné takéto zložité štruktúrovanie, alebo sa treba stoj-čo-stoj snažiť dosiahnutie maximálnej hĺbky produktu v hlavnej kategórii a nedeliť to už na pod a podpod kategórie ? Alebo máte iné nápady ?
dusanpetras
 
PageRank is SEOchat’s view of the importance of this member (4/10)
 
Príspevky: 86
Registrovaný: Str, 18. Nov 2009, 15:35

Re: Kategórie v e-shope a hĺbka

Poslaťod txr v Štv, 13. Máj 2010, 14:56

Kedysi v dobe dial-up pripojeni sa zaviedlo tzv. "3 click rule" a aj dnes to ma urcite opodstatnenie. Ak ale tvoj eshop naozaj obsahuje kvanta produktov, ktore sa logicky nedaju usporiadat inak, netrapil by som sa tym. Dolezite je, aby navstevnik nemusel tapat a hadat, ci klika spravne. Tiez si nemyslim, ze by google mal problem indexovat web hoci aj do 50 roznych urovni. Rozsiahly strom navigacie musi doplnat kvalitne vyhladavanie, mozno nejaky tag cloud ap.
txr
 
PageRank is SEOchat’s view of the importance of this member (5/10)
 
Príspevky: 115
Registrovaný: Štv, 22. Jan 2009, 11:37

Re: Kategórie v e-shope a hĺbka

Poslaťod tybi v Pon, 17. Máj 2010, 08:29

Súhlas s TXR... používateľom nevadí preklikávať aj omnoho viac levelov kategórií, pokiaľ celú dobu vidí, že ho to dovedie k cieľu.
Najprv si prečítajte SEO návod od SEOchat.sk
A sledujte SEOchat.sk na Facebooku!
Obrázok užívateľa
tybi
 
PageRank is SEOchat’s view of the importance of this member (10/10)
 
Príspevky: 1201
Registrovaný: Sob, 03. Nov 2007, 17:17
Bydlisko: Limbach

Re: Kategórie v e-shope a hĺbka

Poslaťod Kusi v Pia, 28. Máj 2010, 22:20

No co sa Eshopu tyka, tak podla mna nevadia dalsie podkategorie, aspon si vie presnejsie vybrat.
Ale napada ma jeden filter, uvediem priklad
FUTBAL
HOKEJ
>Oblecenie
->ciapky
->gate
>Vystroj
>Darceky

atd atd
No a pripadne ked som na indexe, tak mi vobec nevadi, ked uvidim iba kategorie oblecenie, vystroj, darceky a tam bude zmiesany tovar z oboch hlavnych kategorii.
Skúste môj IT Portál a IT fórum
Kusi
 
PageRank is SEOchat’s view of the importance of this member (0/10)
 
Príspevky: 11
Registrovaný: Str, 07. Apr 2010, 00:36

Re: Kategórie v e-shope a hĺbka

Poslaťod brazvo v Štv, 03. Feb 2011, 20:12

Ahoj,

ja mám trošku iný problém, ale nejdem zakladať nové vlákno. Mám vlastný eshop pre ktorý som robil optimalizáciu a celkom sa mi darilo v priebehu pár týždňov som postúpil na 11. pozíciu a 1. stránka už bola na dosah. Okrem toho som však registroval stránku eshopu kade tade po porovnávačoch cien a zrazu nastal problém a moja stránka zmizla z Googla ako gáfor. Porovnávače cien totižto vyžadujú označenie kategórie napr. Mikrofóny > Bezdrôtové mikrofóny, preto som musel upraviť názvy kategórií a teraz keď sa klikne na Mikrofóny, tak sa otvorí podstránka, kde je výcuc z mikrofónov a plus je tam menučko s ďalšími podkategóriami. Každý link obsahuje (kľúčové) slovo mikrofóny a tu mám podozrenie, že nastal problém a že toto bolo považované za spam. Linky sú samozrejme pod sebou a podkategórií s týmto slovom je 5.

Testol som si stránku cez WEB CEO a fakt, vypisuje mi to že kľúčové slovo je často za sebou, čo môže byť považované za spam.

Preto by som sa rád poradil, ako vyhovieť obidvom Googlu a zároveň porovnávačom.
brazvo
 
No PageRank information available
 
Príspevky: 1
Registrovaný: Štv, 03. Feb 2011, 19:52

Re: Kategórie v e-shope a hĺbka

Poslaťod hrki v Uto, 23. Aug 2011, 10:27

brazvo Napísal:Ahoj,

ja mám trošku iný problém, ale nejdem zakladať nové vlákno. Mám vlastný eshop pre ktorý som robil optimalizáciu a celkom sa mi darilo v priebehu pár týždňov som postúpil na 11. pozíciu a 1. stránka už bola na dosah. Okrem toho som však registroval stránku eshopu kade tade po porovnávačoch cien a zrazu nastal problém a moja stránka zmizla z Googla ako gáfor. Porovnávače cien totižto vyžadujú označenie kategórie napr. Mikrofóny > Bezdrôtové mikrofóny, preto som musel upraviť názvy kategórií a teraz keď sa klikne na Mikrofóny, tak sa otvorí podstránka, kde je výcuc z mikrofónov a plus je tam menučko s ďalšími podkategóriami. Každý link obsahuje (kľúčové) slovo mikrofóny a tu mám podozrenie, že nastal problém a že toto bolo považované za spam. Linky sú samozrejme pod sebou a podkategórií s týmto slovom je 5.

Testol som si stránku cez WEB CEO a fakt, vypisuje mi to že kľúčové slovo je často za sebou, čo môže byť považované za spam.

Preto by som sa rád poradil, ako vyhovieť obidvom Googlu a zároveň porovnávačom.


- porovnavace cien konzumuju XML subory - exporty z databazy
- google konzumuje web

su to dve rozdielne veci a nikde nieje pisane ze musia byt rovnake strukturou kategorii. netusim ako ti funguje XML export pre porovnavace, resp. kto ti robi shop, no na tvojom mieste by som vyriesil nech sa XML export vytvara nezavisle na kategoriach eshopu, resp. aby v eshope boli kategorie ake chces koli googlu a v XML exporte tie, ktore chcu porovnavace. sikovny programator s tym nemoze mat problem.
Obrázok užívateľa
hrki
 
PageRank is SEOchat’s view of the importance of this member (1/10)
 
Príspevky: 20
Registrovaný: Uto, 20. Apr 2010, 09:38
Bydlisko: MT


Späť na Prístupnosť a použiteľnosť

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 0 hostia

cron